بلاگ

بلاگ

زبان HTML5 چیست؟

امروزه و با وجود زبان HTML 5 دیگر نیازی به استفاده از فلش پلیر ادوبی آنچنان که باید حس نمی شود. اما عده ای براین باورند که این زبان فقط برای استفاده در تلفن های همراه مناسب است. در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۲ گوگل به کاربران اعلام نمود که در ویرایش جدید سیستم عامل اندروید دیگر از فلش پشتیبانی نمی کند و این بدین معناست که گوگل HTML 5 را برای خود برگزیده است. برای اولین بار استیو جابز در سال ۲۰۱۰ با سخنرانی خود و ابراز گله از سخنان مدیران ادوبی درباره محدود بودن امکانات HTML 5 در واقع توجه کاربران و متخصصین را بیشتر به HTML 5 معطوف کرد.

پس از گذشت مدت زمانی کاربران متوجه شدند که استیو جابز بدرستی از مدیران ادوبی انتقاد کرده ، زیرا این روزها HTML 5 به عنوان جدیدترین استاندارد وب توسط اپل ، گوگل و دیگر شرکت های بزرگ به رسمیت شناخته شده است. این استاندارد جدید به برنامه نویسان و توسعه دهندگان را قادر می سازد که بدون استفاده از افزونه هایی مانند فلش پلیر قابلیت استفاده از گرافیک پیشرفته ، انیمیشن و دیگر عناصر را در اختیار داشته باشند. البته هنوز تا تبدیل HTML 5 به تنها استاندارد بازار راهی طولانی باقی مانده است زیرا طبق آمار هنوز در حدود دو میلیارد دستگاه با قابلیت پشتیبانی فلش وجود دارد در حالی که تعداد بسیار کمی از پلت فرم های موبایل مثل ios اپل از HTML 5 پشتیبانی می کنند. اما با این حال HTML 5 با سرعت در حال توسعه است.

به نظر کارشناسان تصمیم استیو جابز در عدم پشتیبانی اپل از فلش در روند رو به عقب امروزی این شرکت نقش مهمی داشته است. در عین حال پشتیبانی فیسبوک و گوگل از HTML 5 نیز به این روند منفی برای ادوبی کمک بیشتری کرد.

اما اگر واقع بین باشید شباهت زیادی بین HTML 5 و ادوبی فلش می یابید . هر دو قابلیت های متعددی برای پخش صوت و تصویر در وب دارند و در نمایش انیمیشن نیز بی نظیرند. اما برخی بر این باورند که HTML 5 همچنان بایستی بیشتر در حوزه خدمات چند رسانه ای از خود تلاش نشان دهد زیرا هنوز هم فلش در حوزه های این چنینی مانند بازی های آنلاین از HTML 5 جلوتر است. در عین حال نمایش بازی های محبوبی مانند انگری بردز (Angry Birds)با استفاده از HTML 5 و Java Script بر روی گوگل کروم بسیار دلگرم کننده است.

این روزها HTML 5 در دنیای تلفن همراه قدرتمند و بسیار امیدوار پیش می رود و خصوصا این روزها که طراحان وب سایت تمایل بیشتری برای نمایش وب سایت های خود بر روی موبایل نشان می دهند امید میرود که سرعت پیشرفت HTML 5 نیز بیشتر شود.

جالب اینجاست که ادوبی هم بیکار ننشسته است و در تلاش است تا با استفاده از همکاری با انجمن های متن باز بتواند پلی بین فلش و دنیای آزاد ایجاد کند.

میزبانی وب

میزبانی وب (Web Hosting)، بستر اصلی استفاده از یک وب سایت را فراهم می کند. شرکت سهند به عنوان یکی از شرکت های میزبانی وب در ایران، با شناخت نیاز مشتریان…

رپیدلیچ (Rapidleech) چیست ؟

رپیدلیچ (Rapidleech) چیست ؟
رپیدلیچ (Rapidleech) اسکریپت رایگان و متن باز است که بر روی سرور قرار گرفته و قابلیت دانلود و انتقال فایل ها را از سایت های اشتراک فایل (Share) مانند : رپید شیر (rapidshare.com)، هات فایل(hotfiles.com)، مگا شیر (megashare.info) و … دارد. به زبان ساده: رپیدلیچ (Rapidleech)ها لینک را از سایت های اشتراک فایل دریافت، به سرور خود انتقال داده و تبدیل به لینک مستقیم نموده این عمل سبب بالا رفتن سرعت دانلود و قابلیت رزیوم (Resume) لینک می گردد.

وب هاستینگ (Web Hosting) چیست؟

وب هاستینگ (Web Hosting) یا میزبانی‌وب در واقع اجاره فضا بر روی شبکه اینترنت، جهت نگهداری فایل‌ها و داده‌های سایت می‌باشد. هر وب‌سایت متشکل از مجموعه فایل‌های تصاویر، اسناد، اسکریپتهای برنامه نویسی…

طراحی آرم و لوگو

 

آرم و لوگو

آرم به معنای نشانه ولوگو وعلامت ونشانه ای مشخص و معرف دولت ، اداره ، مؤسسه ، کارخانه و مانند آن و یا بازنمای گرافیک از یک مارک صنعتی یا تجاری و یا فرهنگی می باشد .

دسته ای از آرم ها فقط از عناصر زبانی استفاده میکنند ( یک نام یک ی اچند حرف ) که آنها را نوشتاری ( لوگوتایپ یا تایپو گرافی ) گویند ودسته دیگر باترکیب عناصرشمایلی طراحی میشوند که آنها را آرم شمایلی ( مونو لوگو یا مونو گرام ) می نامیم و دسته سوم از تلفیق عناصر شمایلی و نوشتاری ساخته شده اند که آنها را آرم تلفیقی ( پیکتو لوگو یا پیکتو گرام ) می نامیم .

مشتریان اغلب به آرم شرکتها توجه زیادی نشان میدهند، زیرا این علامتها بر “ارزش” محصولات و خدمات میافزایند. گاه این “ارزش” به مهمترین عامل تحریک کننده مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات ، تبدیل میشود.

آین جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ مییابد. قبل از هر چیز این “ارزش” دقیقا به چه معنا است؟ 
ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفهایهای بازاریابی، همه این موارد را تبلیغات مینامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی میدانند.

حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟
قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه و طراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.
۱- دکوراسیون
۲- الحاق
۳- Golem 

در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: “ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند.”
این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد. 

روش”الحاق”، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:
مشتری، آرم و “ارزش” های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).

در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.

اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر ما سودمند‌ترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.
منطق توسعه‌ طراحی آرم با “ارزش” افزوده، به نحو شگفت‌انگیزی مشابه منطق توسعه‌ تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید می‌شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات اهمیت زیادی دارد. از دید ما، تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن، استراحت، سرگرمی، تقویت اعتماد به نفس، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر؛ همان “احتیاجات” او را تشکیل می‌دهند.
مصرف‌کنندگان، هنگام دست یابی به اهداف و امتیازات تجربی، احساسی، روانی و اجتماعی درست مانند تلاش برای دست‌یابی به اهداف حقیقی و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌های تجاری توأم با “ارزش”‌ های افزوده، ابزاری برای کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌یابی به این اهداف هستند. این ابزار، عوامل کمکی و به زبان دیگر، عوامل کمکی اجتماعی هستند. 

در حقیقت یک آرم بدون یک سناریوی متقاعد کننده‌ برای افراد، آرم نیست. این علامت ممکن است به آرم شباهت داشته باشد؛ نام، نشانه و ویژگی‌های تصویری شناخته شده‌ای داشته باشد و حتی از روش های تبلیغاتی نیز استفاده کند، اما مصرف ‌کنندگان به این محصول بی‌اعتنا می باشند.
تمام روش های نوین و موفق در امر تولید محصولات و ارایه‌ خدمات، در مورد طراحی آرم نیز چاره ساز است، شرط لازم وکافی برای موفقیت، فراهم‌کردن چیزی برای مشتری است که به آن نیاز دارد ولی نمی تواند خیلی سریع به آن دست پیدا کند…به این دلیل که تهیه آن برای مشتری کاری دشوار، پیچیده، پرزحمت، خسته کننده و گسترده است.
مطابق این رویکرد، آرم شرکت ها مسائلی با هویت انسانی نیستند و هم‌چنین خارج از فکر مشتری هویت ندارند. آنها فقط ابزار هستند،به همین سادگی ؛ ابزارهایی برای دست یابی به هدف نهایی.احساسات را نمی توان به علامت های تجاری تزریق کرد؛ بلکه اگر به عنوان یک منبع سودمند در نظر گرفته شوند، احساسات را بر می‌انگیزند. احساسات مثبت، نتایج مستقیم این انتظارات هستند.

کارت ویزیت

 

کارت ویزیت شما یکی از مهمترین ابزاری است که برای بازاریابی می توانید تهیه کنید. شما کارت ویزیتتان را به مشتریان احتمالی خود می دهید تااطلاعات لازم برای تماس با شما را داشته باشند. همچنین می توانید آنرا داخل نامه ها بیندازید یا بوسیله آن خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. همچنین اگر در روزنامه ها و پیک ها محلی تبدیغات می کنید، کارت ویزیت شما می تواند یک کپی آماده برای صفحاتی باشد که تبلیغات با کارت ویزیت افراد چاپ می شود.

مهم نیست که می خواهید چه استفاده ای از کارت ویزیتتان بکنید، مهم این است که این کارت باید کاملاً حرفه ای، خوانا، و جذاب باشد و به مشتریان کمک کند به خاطر بیاورند که شما چه می فروشید و چرا باید از شما خرید کنند.

اعمال همه این نکات روی یک کاغذ که فقط ½ ۳ طول و ۲ اینچ عرضش باشد، کارچندان ساده ای نیست؛ اما قابل انجام است. در زیر توصیه هایی برایتان دارین که قبل از طراحی کارت ویزیت باید حتماً در ذهن داشته باشید. 

یک آرم (لوگو) طراحی کنید 
از یک طراح حرفه ای بخواهید تا آرمی برای حرفه شما طراحی کند. اگر محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که خود سمبلی دارند (مثلاً نقاشی ساختمان،ساختمان سازی، رستوران و از این قبیل)، آرم شما نیز می تواند به طریقی نمادی از آن حرفه یا محصول باشد. این آرم باید به صورتی باشد که قابل پیاده شدن روی کارت ویزیت، سربرگ، بروشورها، و وب سایتتان باشد. 

یک شعار یک جمله ای برای خود بسازید 
اگر کار یا خدماتی که انجام می دهید از روی نام حرفه تان مشخص نباشد، بایدیک شعار یک جمله ای بسازید که به مردم یادآور شود که چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می دادید. این شعار را هم باید بر روی کارت ویزیتتان بنویسید.

آدرس وب سایت و ایمیلتان را هم ذکر کنید 
مشتریان ممکن است بخواهند آدرس وب سایت یا ایمیل شما را داشته باشند. اگر نگران پیام های تجاری هستید که ایمیلتان را پر می کند، می توانید دو آدرس ایمیل برای خود داشته باشید—که یکی را روی کارت ویزیتتان قید کنید و در اختیار عموم قرار دهید و ایمیل دیگر را برای مصارف شخصی استفاده کنید و فقط بهبرخی همکاران و دوستان مطمئن خود بدهید. 

کارت ویزیتتان باید خوانا باشد 
از طراحتان بخواهید که از شکل و اندازه ای برای فونتتان استفاده کنید که بهاندازه کافی بزرگ باشد که به راحتی بدون استفاده از عینک ته استکانی خوانده شود. دقت کنید که رنگ نوشته ها از رنگ صفحه پشت زمینه کارت، متمایز باشد. یادتان باشد که هدفتان این نیست که یک اثر هنری خلق کنید، شما می خواهید یک کارت ویزیت برای کارتان طراحی کنید که به خوبی بتواند گویای شغل و حرفه شما باشد. مطمئن باشید که اگر دریافت کننده کارت نتواند شماره تلفن و اطلاعات شما را از روی کارت بخواند، یک مشتری را از دست داده اید. 

کارت ویزیتی طراحی کنید که از بقیه کارتها متمایز باشد 
بله، کارت ویزیت شما باید طوری باشد که از میان سایر کارت ویزیت ها متمایز و کاملاً مشخص باشد. با استفاده از رنگ های روشن و به قول معروف جیغ، گذاشتن عکستان روی کارت و استفاده از کاغذهایی با جنسی متفاوت، کارت ویزیتی متمایز و منحصر به فرد بسازید. 

از کاغذ و چاپ خوب استفاده کنید 
اگر کاغذ کارتتان شل و ول باشد یا مثل این باشد که با پرینترهای ارزان قیمت چاپش کرده اید، این احساس را در مخاطب ایجاد می کند که با شرکتی کوچک و خرده پا روبه رو هستند. پس کمی خرج کنید و از کاغذ و چاپ خوب برای کارت ویزیتتان استفاده کنید. 

اگر وقت ندارید چاپ کارتتان را بیرون سفارش دهید، خودتان چاپش کنید 
اگر به خاطر تمام شدن کارت ویزیت هایتان عجله دارید، می توانید خودتان با یک پینتر جوهرافشان خوب و با استفاده از کاغذ مرغوب آنرا چاپ کنید. دقت کنید که کیفیت پرینتر را روی بهترین درجه آن بگذارید. 

کارت ویزیتتان درمورد شما چه می گوید؟ 

احتمال آن زیاد است که برای خودتان کار ویزیت داشته باشید، اما اگر ندارید، حتماً باید یکی درست کنید. کارت ویزیت چیزی است که خیلی از ما آن را دست کم می گیریم، اما نباید اینطور باشد. شکل، احساس و پیامی که روی کارت ویزیت شماست، روی نظر مردم درمورد شما و مهمتر اینکه آیا یادتان می آورند یا نه، تاثیر می گذارد. 

وقتی مکالمه ای را ترک می کنید و فرد مقابل کارت ویزیت شما را دارد، هویت شما آن تکه کاغذ می شود. به همین خاطر روی کارت ویزیتتان نه تنها باید به صاحب کارتان، شماره های تماس و شغل و حرفه تان اشاره کنید، بلکه باید مطلبی هم درمورد خودتان بنویسید. 

برای مثال، اگر من بخواهم کارت ویزیتم را به شما بدهم، به دلایل زیر شما تصور خواهید کرد که من فردی خوش مشرب و صیمیمی هستم: 

کارت علیرغم ضخامت کاغدش، اما نرم و لطیف است. 
گوشه های کارت گرد باشد. 
رنگ کارت سبز باشد. 
فونت شما کمی دایره ای باشد. 
مهمترین دلیل که من کارتی با چنین خصوصیاتی درست کرده ام این است که وقتی آن را به مردم می دهم، می خواهم احساسی گرم و دوستانه در آنها به وجود آورد. این مسئله برای من اهمیت زیادی دارد چون نظر مردم خیلی برای من مهم است و دوست دارم آنها این را به یاد داشته باشند و ارتباطشان را با من قطع نکنند. 

اگر شما کارت ویزیت ندارید و میخواهید یکی برای خودتان درست کنید، به توصیه های زیر دقت کنید. 

رنگ – رنگ ها معمولاً دست کم گرفته می شوند اما همه آنها معنا و مفهومی پشت خود دارند. 
کاغذ – جنس و کیفیت کارتتان چیزی درمورد شما می گوید. به هیچ عنوان نباید از کاغذهای ارزان و نامرغوب استفاده کنید. 
یگانگی – اگر کارت ویزیتتان درمیان دسته ای از کارت های دیگر متمایز و مشخص نباشد، احتمال اینکه افراد شما را به خاطر بیاورند خیلی کم است. پس بایدکارتتان را کمی ویژه و منحصربه فرد طراحی کنید. 
نوشتار – فونت و شکل نوشتار شما حرف می زند، پس فونتی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را معرفی کند و البته خوانا باشد. 
احساس – حس لامسه یکی از مهمترین احساس هایی است که همه ما داریم و کارت ویزیت شما باید خوشایند این احساس مردم باشد. اگر میخواهید دیگران تصور کنند که فردی لطیف و محترم هستید، باید از کاغذهای نرم که گوشه های گردشده دارند استفاده کنید. اگر می خواهید خود را فردی کاری نشان دهید که بسیار برجسته و ساخت یافته است، باید از کاغذهای ضخیم با گوشه های تیز استفاده کنید.
قبل از اینکه کارت ویزیتتان را کسی بدهید، باید اول اطمینان یابید که اطلاعات لازم روی کارتتان نوشته شده است، اما کارتتان باید چیزی هم درمورد خودتان بگوید. این مسئله باعث می شود مردم شما را به خاطر داشته باشند و ارتباطشان را با شما قطع نکنند

مهم نیست که می خواهید چه استفاده ای از کارت ویزیتتان بکنید، مهم این است که این کارت باید کاملاً حرفه ای، خوانا، و جذاب باشد و به مشتریان کمک کند به خاطر بیاورند که شما چه می فروشید و چرا باید از شما خرید کنند.

اعمال همه این نکات روی یک کاغذ که فقط ½ ۳ طول و ۲ اینچ عرضش باشد، کارچندان ساده ای نیست؛ اما قابل انجام است. در زیر توصیه هایی برایتان دارین که قبل از طراحی کارت ویزیت باید حتماً در ذهن داشته باشید. 

یک آرم (لوگو) طراحی کنید 
از یک طراح حرفه ای بخواهید تا آرمی برای حرفه شما طراحی کند. اگر محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید که خود سمبلی دارند (مثلاً نقاشی ساختمان،ساختمان سازی، رستوران و از این قبیل)، آرم شما نیز می تواند به طریقی نمادی از آن حرفه یا محصول باشد. این آرم باید به صورتی باشد که قابل پیاده شدن روی کارت ویزیت، سربرگ، بروشورها، و وب سایتتان باشد. 

یک شعار یک جمله ای برای خود بسازید 
اگر کار یا خدماتی که انجام می دهید از روی نام حرفه تان مشخص نباشد، بایدیک شعار یک جمله ای بسازید که به مردم یادآور شود که چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می دادید. این شعار را هم باید بر روی کارت ویزیتتان بنویسید.

آدرس وب سایت و ایمیلتان را هم ذکر کنید 
مشتریان ممکن است بخواهند آدرس وب سایت یا ایمیل شما را داشته باشند. اگر نگران پیام های تجاری هستید که ایمیلتان را پر می کند، می توانید دو آدرس ایمیل برای خود داشته باشید—که یکی را روی کارت ویزیتتان قید کنید و در اختیار عموم قرار دهید و ایمیل دیگر را برای مصارف شخصی استفاده کنید و فقط بهبرخی همکاران و دوستان مطمئن خود بدهید. 

کارت ویزیتتان باید خوانا باشد 
از طراحتان بخواهید که از شکل و اندازه ای برای فونتتان استفاده کنید که بهاندازه کافی بزرگ باشد که به راحتی بدون استفاده از عینک ته استکانی خوانده شود. دقت کنید که رنگ نوشته ها از رنگ صفحه پشت زمینه کارت، متمایز باشد. یادتان باشد که هدفتان این نیست که یک اثر هنری خلق کنید، شما می خواهید یک کارت ویزیت برای کارتان طراحی کنید که به خوبی بتواند گویای شغل و حرفه شما باشد. مطمئن باشید که اگر دریافت کننده کارت نتواند شماره تلفن و اطلاعات شما را از روی کارت بخواند، یک مشتری را از دست داده اید. 

کارت ویزیتی طراحی کنید که از بقیه کارتها متمایز باشد 
بله، کارت ویزیت شما باید طوری باشد که از میان سایر کارت ویزیت ها متمایز و کاملاً مشخص باشد. با استفاده از رنگ های روشن و به قول معروف جیغ، گذاشتن عکستان روی کارت و استفاده از کاغذهایی با جنسی متفاوت، کارت ویزیتی متمایز و منحصر به فرد بسازید. 

از کاغذ و چاپ خوب استفاده کنید 
اگر کاغذ کارتتان شل و ول باشد یا مثل این باشد که با پرینترهای ارزان قیمت چاپش کرده اید، این احساس را در مخاطب ایجاد می کند که با شرکتی کوچک و خرده پا روبه رو هستند. پس کمی خرج کنید و از کاغذ و چاپ خوب برای کارت ویزیتتان استفاده کنید. 

اگر وقت ندارید چاپ کارتتان را بیرون سفارش دهید، خودتان چاپش کنید 
اگر به خاطر تمام شدن کارت ویزیت هایتان عجله دارید، می توانید خودتان با یک پینتر جوهرافشان خوب و با استفاده از کاغذ مرغوب آنرا چاپ کنید. دقت کنید که کیفیت پرینتر را روی بهترین درجه آن بگذارید. 

کارت ویزیتتان درمورد شما چه می گوید؟ 
احتمال آن زیاد است که برای خودتان کار ویزیت داشته باشید، اما اگر ندارید، حتماً باید یکی درست کنید. کارت ویزیت چیزی است که خیلی از ما آن را دست کم می گیریم، اما نباید اینطور باشد. شکل، احساس و پیامی که روی کارت ویزیت شماست، روی نظر مردم درمورد شما و مهمتر اینکه آیا یادتان می آورند یا نه، تاثیر می گذارد. 

وقتی مکالمه ای را ترک می کنید و فرد مقابل کارت ویزیت شما را دارد، هویت شما آن تکه کاغذ می شود. به همین خاطر روی کارت ویزیتتان نه تنها باید به صاحب کارتان، شماره های تماس و شغل و حرفه تان اشاره کنید، بلکه باید مطلبی هم درمورد خودتان بنویسید. 

برای مثال، اگر من بخواهم کارت ویزیتم را به شما بدهم، به دلایل زیر شما تصور خواهید کرد که من فردی خوش مشرب و صیمیمی هستم: 

کارت علیرغم ضخامت کاغدش، اما نرم و لطیف است. 
گوشه های کارت گرد باشد. 
رنگ کارت سبز باشد. 
فونت شما کمی دایره ای باشد. 
مهمترین دلیل که من کارتی با چنین خصوصیاتی درست کرده ام این است که وقتی آن را به مردم می دهم، می خواهم احساسی گرم و دوستانه در آنها به وجود آورد. این مسئله برای من اهمیت زیادی دارد چون نظر مردم خیلی برای من مهم است و دوست دارم آنها این را به یاد داشته باشند و ارتباطشان را با من قطع نکنند. 

اگر شما کارت ویزیت ندارید و میخواهید یکی برای خودتان درست کنید، به توصیه های زیر دقت کنید. 

رنگ – رنگ ها معمولاً دست کم گرفته می شوند اما همه آنها معنا و مفهومی پشت خود دارند. 
کاغذ – جنس و کیفیت کارتتان چیزی درمورد شما می گوید. به هیچ عنوان نباید از کاغذهای ارزان و نامرغوب استفاده کنید. 
یگانگی – اگر کارت ویزیتتان درمیان دسته ای از کارت های دیگر متمایز و مشخص نباشد، احتمال اینکه افراد شما را به خاطر بیاورند خیلی کم است. پس بایدکارتتان را کمی ویژه و منحصربه فرد طراحی کنید. 
نوشتار – فونت و شکل نوشتار شما حرف می زند، پس فونتی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شما را معرفی کند و البته خوانا باشد. 

احساس – حس لامسه یکی از مهمترین احساس هایی است که همه ما داریم و کارت ویزیت شما باید خوشایند این احساس مردم باشد. اگر میخواهید دیگران تصور کنند که فردی لطیف و محترم هستید، باید از کاغذهای نرم که گوشه های گردشده دارند استفاده کنید. اگر می خواهید خود را فردی کاری نشان دهید که بسیار برجسته و ساخت یافته است، باید از کاغذهای ضخیم با گوشه های تیز استفاده کنید.
قبل از اینکه کارت ویزیتتان را کسی بدهید، باید اول اطمینان یابید که اطلاعات لازم روی کارتتان نوشته شده است، اما کارتتان باید چیزی هم درمورد خودتان بگوید. این مسئله باعث می شود مردم شما را به خاطر داشته باشند و ارتباطشان را با شما قطع نکنند

کاتالوگ و بروشور

از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات ماندگار یاد می کنند .بروشور یا کاتالوگ  نوعی مدرک تجاری چاپی انبوه است که بصورت کتابچه یا برگه، دفترچه یا فولدر عرضه می گردد. مشخصات فنی یک کاتالوگ و یا یک بروشور می تواند حاوی اطلاعات ، تصاویر مرتبط، نحوه سفارش محصول یا خدمات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که مورد نیاز کارشناسان، مشتریان و یا مصرف کنندگان محصول و خدمات شما است باشد.

با طراحی منحصر بفرد کاتالوگ و بروشور محصولات خود، فروش خود را تضمین نمایید.

کاتالوگ به معنای جزوه یا دفترچه ای  است که توضیحات جامع و کاملی در مورد یک موضوع، محصول و یا خدمات عرضه شده توسط مجموعه شما را ارائه می نماید. این توضیحات معمولا با مجموعه‌ای از تصاویر همراه است.

به طور کلی کاتالوگ‌ها و بروشورها به سه دسته تقسیم می‌شوند:
–  بروشور و کاتالوگ در زمینه یک محصول
– بروشور و کاتالوگ در زمینه خدمات
– بروشور و کاتالوگ در زمینه یک کمپانی

انواع بروشورها: لتی، فرمی، اسلیپ کیس، پامفلت (دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی) و لیف لت (برگه های کوچک درون بسته بندی ها)

فولدر یا اسلیپ کیس: بروشورهایی هستند که جلد آنها بصورت یک فولدر یا پوشه ساخته می شود وصفحات داخلی آنها بصورت مجزا از هم تهیه شده و در داخل فولدر قرار می‌گیرد.

کاتالوگ‌ها مشابه بروشورها هستند اما متن کاتالوگ نسبت به بروشور به صورت تلگرافی است(حداکثر اطلاعات در حداقل کلمات)

جنس کاغذ و مقوا در کاتالوگ نسبت به بروشور باید دارای دوام و درنتیجه گرماژ بیشتری باشد، استفاده از قطع A4 برای کاتالوگ بیشتر مرسوم است .

پوستر

از پوستر به عنوان شناسنامه تبلیغاتی محصول یا خدمات نام می برند. هر ساله مسابقات بسیاری در زمینه طراحی پوستر در سراسر دنیا برگزار میگردد. یک پوستر زیبا مساوی است با یک…

بنر، تابلو و بیلبورد

بیلبورد، (یا تابلوی تبلیغاتی یا تختهٔ آگهی) به تابلو بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگزارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده است مه بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.

امروزه بیلبوردها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاههای مختلفی نسبت به هر بیلبورد داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توانیم انکار کنیم که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.
در بسیاری از کشورها، تختهٔ‌های آگهی به مردم کمک می‌کنند تا جایی برای غذا خوردن، خوابیدن یا تهیه بنزین پیدا کنند، به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراههای متعدد و مسافتهای طولانی و خالی از سکنه بین شهری، وجود چنین تابلوهایی برای مسافرین غریب و خسته، نعمتی است.
از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکتها و دارندگان صنایع مختلف کمک می‌کنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکتها و تجارتهای نوپایی که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه ها، بیلبورد، می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.

پیشینه بیلبورد به اولین تمدنها باز می‌گردد و ما در تاریخ مصر باستان به ستونهای سنگی اوبلیسک برمیخوریم که ستونهایی چهاروجهی با نوک هرمی شکل هستند و از سنگ یک تکه ساخته شده اند، این ستونها نه تنها جنبه تزئینی داشته‌اند لکه برای ترویج مذهب مصریان باستان به کار می‌رفته‌اند و بر روی آنها جملات مذهبی و دعاهای مختلف کنده کاری شده اند. همچنین اوبلیسکهایی وجود دارند که بر روی آنها قوانین مهم کشوری نبشته شده‌اند و در معرض دید عموم قرار می‌گرفته اند. هرچند مطالب موجود بر این ستونها محدود به موارد مذهبی و سیاسی است، اما بدون شک در تعریف امروز از تبلیغات میگنجد.
نمونه دیگر یک بیلبورد در آمریکا نخستین قدمها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ Johannes Gutenberg ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار برگه‌های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. در سال ۱۷۹۶، با تکمیل روشهای لیتوگرافی، اولین پوستر تصویر سازی شده، به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال جاهایی مناسب برای نسب آگهی‌های خود بودند تا در محدوده زمانی مشخص، بیشترین بازدید کننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد، به این ترتیب، ستونها و جعبه‌های ویژه نصب آگهی در نقاط پر تردد شهرها برپا شد.
اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت. آنها علامتها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش می‌کردند یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک سال ۱۸۳۵، اولین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد. این پوستر ۱۵ متر مربعی، توسط چاپخانه جرد بل Jared Bell برای تبلیغ یک سیرک به چاپ رسید.
قرن بیستم و تحولات تبلیغاتی در سالهای ۱۹۰۰، در صنعت تولید بیلبورد اتفاق بزرگی رخ داد. صنایع و شرکتهای بزرگ برای تبلیغ کالاهای خود در بازرارهای داخلی، به استفاده گسترده‌ای از بیلبورد پرداختند و تصاویر بزرگ و پرجلوه‌ای از خمیردندان و صابون گرفته تا انواع خوراکیها و نوشیدنیها، بر روی بیلبوردها ظاهر شدند. در دوران جنگ، تبلیغات روی بیلبوردها، بر روی بسیج نیروها و دفاع از کشور و شعارهای وطن پرستانه متمرکز می‌شد و در دوران صلح، این تمرکز بر روی بهبود بخشیدن به شیوه زندگی و تبلیغ برای آخرین دستاوردهای صنعتی بود.بیلبورد، (یا تابلوی تبلیغاتی یا تختهٔ آگهی) به تابلو بزرگی گفته می‌شود که فضای مناسبی برای نصب آگهی را در اختیار دولت، صنعتگران و عرضه کنندگان کالا میگزارد. و در اصل به هر فضای خارجی که امکان نصب آگهی بر آن باشد اطلاق می‌شود. اما امروزه، بیشتر به معنای تابلوهای بسیار بزرگ و نورپردازی شده است مه بر پایه‌های بلندی قرار گرفته و از فواصل دور قابل دیده شدن هستند.
امروزه بیلبوردها مجموعه‌ای از تصاویر بزرگ هستند، بعضی از آنها مضحک، بعضی کمی عجیب و غریب و گاهی کنایه آمیزند. ما به عنوان بیننده می‌توانیم دیدگاههای مختلفی نسبت به هر بیلبورد داشته باشیم اما این واقعیت را نمی‌توانیم انکار کنیم که بیلبوردها، نماد جریان دائمی و روان زندگی هستند.
در بسیاری از کشورها، تختهٔ‌های آگهی به مردم کمک می‌کنند تا جایی برای غذا خوردن، خوابیدن یا تهیه بنزین پیدا کنند، به خصوص در جایی مانند آمریکا، با بزرگراههای متعدد و مسافتهای طولانی و خالی از سکنه بین شهری، وجود چنین تابلوهایی برای مسافرین غریب و خسته، نعمتی است.
از طرفی تابلوهای آگهی، به بسیاری از شرکتها و دارندگان صنایع مختلف کمک می‌کنند و وجود این تابلوهای بزرگ، برای شرکتها و تجارتهای نوپایی که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید بوده است. در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم نتیجه بودن تبلیغات در داخل مجلات و روزنامه ها، بیلبورد، می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را داشته باشد.
پیشینه بیلبورد به اولین تمدنها باز می‌گردد و ما در تاریخ مصر باستان به ستونهای سنگی اوبلیسک برمیخوریم که ستونهایی چهاروجهی با نوک هرمی شکل هستند و از سنگ یک تکه ساخته شده اند، این ستونها نه تنها جنبه تزئینی داشته‌اند لکه برای ترویج مذهب مصریان باستان به کار می‌رفته‌اند و بر روی آنها جملات مذهبی و دعاهای مختلف کنده کاری شده اند. همچنین اوبلیسکهایی وجود دارند که بر روی آنها قوانین مهم کشوری نبشته شده‌اند و در معرض دید عموم قرار می‌گرفته اند. هرچند مطالب موجود بر این ستونها محدود به موارد مذهبی و سیاسی است، اما بدون شک در تعریف امروز از تبلیغات میگنجد.
نمونه دیگر یک بیلبورد در آمریکا نخستین قدمها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ Johannes Gutenberg ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار برگه‌های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. در سال ۱۷۹۶، با تکمیل روشهای لیتوگرافی، اولین پوستر تصویر سازی شده، به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال جاهایی مناسب برای نسب آگهی‌های خود بودند تا در محدوده زمانی مشخص، بیشترین بازدید کننده و بالاترین تأثیر را داشته باشد، به این ترتیب، ستونها و جعبه‌های ویژه نصب آگهی در نقاط پر تردد شهرها برپا شد.
اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت. آنها علامتها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش می‌کردند یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک سال ۱۸۳۵، اولین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد. این پوستر ۱۵ متر مربعی، توسط چاپخانه جرد بل Jared Bell برای تبلیغ یک سیرک به چاپ رسید.
قرن بیستم و تحولات تبلیغاتی در سالهای ۱۹۰۰، در صنعت تولید بیلبورد اتفاق بزرگی رخ داد. صنایع و شرکتهای بزرگ برای تبلیغ کالاهای خود در بازرارهای داخلی، به استفاده گسترده‌ای از بیلبورد پرداختند و تصاویر بزرگ و پرجلوه‌ای از خمیردندان و صابون گرفته تا انواع خوراکیها و نوشیدنیها، بر روی بیلبوردها ظاهر شدند. در دوران جنگ، تبلیغات روی بیلبوردها، بر روی بسیج نیروها و دفاع از کشور و شعارهای وطن پرستانه متمرکز می‌شد و در دوران صلح، این تمرکز بر روی بهبود بخشیدن به شیوه زندگی و تبلیغ برای آخرین دستاوردهای صنعتی بود.

● بیلبوردها از سالهای ۱۹۹۰ تا امروز
با ظهور فناوری دیجیتال، تابلوهای دست نویس و نقاشی شده، جای خود را به نسخه‌هایی از تصاویر دیجیتالی داده است که بر روی هر نوع سطح ممکن چاپ و نصب می‌شوند. این تصاویر در همه جا هستند، بدنه اتوبوسها، کیوسکها، سردر مغازه ها، بدنه تاکسیها، داخل فروشگاههای بزرگ و فرودگاه و…

از ابتدایی‌ترین تمدنها تا به امروز، بشر از بیلبورد- در هر شکل و اندازه- به امید یافتن بازاری برای کالاهای مادی و معنوی خود سود جسته است و این کار موجب ارتقاء بسیاری از جنبه‌های زندگی شده است. آنها مبدل به یکی از محبوبترین وسایل خبررسانی شده اند. بنا به گفته یکی از متخصصان، دلیل این محبوبیت یا به خاطر مخاطب فراوان و قیمت مناسب آن است یا به این دلیل که امروزه مردم بیشتر وقت خود را در خودروها و در حال تردد در خیابانها میگذرانند، در هر صورت، بیلبوردها، باقی خواهند ماند.

● انواع
تابلوهای تبلیغانی چند نوعند یکی آنهایی که در مکانهای بزرگ مثل بزرگ راهها نصب می‌شوند که عمدتاً مستطیلی هستند دوم آنهایی که در پیاده روها نصب می‌شوند که چون فضای کمتری وجود دارد قطعشان عمودی است و سوم تابلوهایی که در راهروها یا آسانسورها و … نصب شده است. توجه داشته باشید که قطع کار در نوع طراحی می‌تواند اثر داشته باشد مثلاً در تابلوهای بزرگ که به آنها بیل بورد هم می‌گویند احتیاج نیست که حتما رنگهایی با کنتراست (تضاد) زیاد داشته باشیم. نکته دیگر این است که ما در میادین یا پارکها تابلوهایی میبینیم که خیلی حساب شده هم هستند ولی متاسفانه استفاده نادرست از قطع‌های متفاوت و هم استفاده از داربستهایی نامناسب تر باعث سردرگمی بیننده و از بین رفتن سلامت بصری آنها می‌شوند.
نکته بعدی این است که رساندن پیام در زمان کم ارزش زیادی دارد بخاطر همین موضوع نباید در پوسترها و تابلوهای تبلیغاتی از عناصر تصویری زیادی استفاده کرد، مخصوصا در بزرگراهها و مکانهای شلوغ، چون کسی که سوار ماشین است تا بیاید مفهوم تابلو را در آن شلوغی درک کند، عبور کرده و رفته است.